четвер, 03 листопада 2022 00:35

Старий бензин псує мотокоси

Автор: nasadki-shop.com.ua
  Садові бензинові й електричні інструменти взимку зберігають у сухому і добре вентильованому приміщенні. Пристрої з акумуляторами — в теплому
Садові бензинові й електричні інструменти взимку зберігають у сухому і добре вентильованому приміщенні. Пристрої з акумуляторами — в теплому

— Хто на зиму лінується ­консервувати інструменти, той навесні половину з них викине, — розповідає 46-річний Руслан Паворозник, майстер із ремонту техніки столичного Шпалерного ­ринку.

Руслан Паворозник ділить інструменти на чотири категорії: ручні механічні, електричні акумуляторні, електричні мережеві та з двигунами внутрішнього згорання. Радить, як правильно консервувати їх на зиму.

Ручний механічний інструмент — це сапи, лопати, граблі, вила, пилки, сокири.

— Їх консервувати найпростіше, — продовжує. — Треба все ретельно вимити, обов'язково повністю висушити, ріжучі частини наточити і змастити. Підійде силіконове мастило чи суміш солярки й моторної оливи. Можна одразу перевірити й замінити старе кріп­лення: саморізи, болти, гвинти. За потреби замінити старі держаки та ручки. Щоб навесні дістав інструмент — і в бій.

До другої категорії належать акумуляторні шурупокрути, гайковерти, пилки-болгарки, обприскувачі.

— Раджу їх так само вимити від бруду, старої хімії, ретельно висушити. Електричні складові очищують потоком повітря, пил і сміття зсередини видувають. Можна використовувати щіточки-пензлики, компресор чи звичайний пилосос, — говорить Паворозник. — Головне — повністю зарядіть акумулятори, зніміть з інструменту й перенесіть у тепле місце. Якщо батарею зняти неможливо — то занесіть у хату весь прилад.

Для змащування рухомих елементів використовує силікон в аерозольному балончику. Він краще проникає у з'єднання.

Електричні мережеві інструменти — найчисельніша категорія. До неї входять усі пристрої, які працюють від 220В: пилки, лобзики, циркулярки, болгарки, дрилі, перфоратори, станки, рубанки, фрезери.

— Принцип консервації подібний: усе очищуємо, повністю висушуємо, змащуємо, старе замінюємо й переносимо інструмент у сухе добре вентильоване приміщення, — каже Руслан Паворозник. — У редуктори й підшипники заправляємо свіжу графітову змазку, решту рухомих частин обприскуємо силіконовим мастилом з аерозолю.

Деякий інструмент має пластикові деталі, вразливі до морозу.

— Раджу змастити пластикові й гумові деталі, — пояснює. — Не стільки для консервації, як для того, щоб довше працювали й залишалися еластичними.

Пристрої з двигунами внутрішнього згорання — найдорожчі й найскладніші. До них належать мотокоси, газонокосарки, бензопилки, культиватори, мотоблоки, мінітрактори.

— Консервувати їх найтяжче, але найпотрібніше, — каже Руслан Паворозник. — По-перше, теж треба очистити від бруду, пилу, старої трави. Двигун добре прогріти й вимкнути. Вихлопну трубу одразу закрити чопиком. Так волога не потрапить до двигуна в час простою.

Бензин із баку радить зливати.

— Сучасний бензин — це суміш бензину, парафінів, спиртових домішок, присадок і ще бозна-чого. Все це за місяць-два старіє, парафіни осідають, спирт випаровується. Така суміш забиває і налипає на всі паливні шланги, фільтри. Тому бензин на зиму зливають, у сезон в бак заправляють свіжий. Із соляркою таких процедур робити не варто. Хіба якщо дизельний мотоблок стоїть у холодному гаражі, то треба залити зимове дизпаливо. Воно не гусне на морозі.

Гумові ущільнювачі, шланги, патрубки, ручки рекомендує змастити силіконовим мастилом, щоб не пересихали та не перемерзали.

— Але не використовуйте моторну оливу, бо вона роз'їдає деякі види гуми, — додає Паворозник.

Біля великих пристроїв — мотоблоку, мінітрактора — радить поставити відлякувачі мишей. Бо гризуни можуть псувати шланги, дроти і пластикові елементи двигуна.

— Колеса треба накачати, всі болти кріплень — перевірити. Бо це такі речі, які в процесі роботи розкручуються, губляться, випадають.

Шланги й шини зберігають у підвалі

У листопаді господарі зносять садовий інструмент у комори. З шлангів поливу зливають воду, знімають конектори, обприскувачі, скручують.

— Волога садовому шлангу не страшна, а от мороз шкодить, — каже киянин 32-річний Ігор Безпалий, продавець садового інвентарю. — Гума перемерзає, пересихає, тріскає, втрачає еластичність. Тому шланги не раджу зберігати на холодному горищі, у хліві. Найкраще занести їх у підвал, де волого й температура повітря не опускається нижче 4 градусів тепла. Там рекомендую зберігати взимку все гумове і пластикове: автомобільні й мотоциклетні шини, камери, надувні човни, рибальський інвентар.

Зараз ви читаєте новину «Старий бензин псує мотокоси». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 35413
Голосування Які умови миру і зупинення війни для вас прийнятні
  • Відмова від Донбасу, але вивід військ РФ з усіх інших територій
  • Замороження питання Криму на 10-15 років
  • Відмова від Криму і Донбасу за умови надання гарантій безпеки від Заходу щодо всіх інших територій
  • Зупинка війни по нинішній лінії фронту
  • Лише повне відведення військ РФ до кордонів 1991-го
  • Ваш варіант
Переглянути